Αρχική > Επικαιρότητα, Κοινωνικά > Εξετάσεις ΑΣΕΠ και υπεύθυνοι πολίτες

Εξετάσεις ΑΣΕΠ και υπεύθυνοι πολίτες

Το περασμένο σαββατοκύριακο, το σχολείο μου ήταν ένα από τα πολλά εξεταστικά κέντρα για το τεστ δεξιοτήτων του ΑΣΕΠ. Ενδιαφέρθηκα και κατέβασα τα θέματα από το διαδίκτυο, τα μελέτησα και έκανα κάποιες διαπιστώσεις. Φαίνεται πως αντίθετα με άλλες χρονιές, φέτος τους εξεταστές τους ενδιαφέρει οι υποψήφιοι να είναι πρωταρχικά σωστοί πολίτες και δευτερευόντως καλοί επαγγελματίες. Και αυτό το λέω γιατί εκεί που περίμενα να συναντήσω ερωτήσεις γενικού περιεχομένου, συνάντησα μαθηματικές ερωτήσεις, ερωτήσεις φυσικής, ερωτήσεις γλώσσας, ερωτήσεις για το δίκαιο και τους πολιτικούς θεσμούς, ερωτήσεις καθημερινών προβλημάτων και επικαιρότητας. Αυτά κλήθηκαν να απαντήσουν υποψήφιοι όλων των κλάδων. Φιλόλογοι, Φυσικοί, Νομικοί, Μαθηματικοί και ότι άλλο υπάρχει. Πολλοί παραπονέθηκαν πως οι ερωτήσεις ήταν πολύ εξειδικευμένες. Οι «θετικοί» δεν ήξεραν να απαντήσουν τα φιλολογικά, οι «θεωρητικοί» δεν ήξεραν να απαντήσουν τα μαθηματικά και το «Χ» πήγε σύννεφο. Αυτό με βάζει σε σκέψεις.

Να ξεκαθαρίσω ότι για να απαντήσεις στα θέματα μαθηματικών δεν χρειαζόταν να είσαι γνώστης μαθηματικών και όμοια, για να απαντήσεις στις ερωτήσεις σωστής χρήσης της γλώσσας επίσης δεν είναι απαραίτητο να είαι φιλόλογος. Αυτό που ζητούσαν οι εξεταστές ήταν να έχεις μαθηματική αντίληψη. στη πρώτη περίπτωση και γλωσσική καλλιέργεια στη δεύτερη. Και πολύ σωστά έπραξαν οι εξεταστές γιατί μόνο έτσι θα ξεχωρίσουν οι πολύπλευρες προσωπικότητες από την δεύτερη κατηγορία ανθρώπων που ονομάζω «εξειδικευμένους ηλιθίους». Όλο προσπαθώ να συγκρατούμαι, και όλο παρασύρομαι και χωρίζω σε δύο κατηγορίες τους ανθρώπους χαρακτηρίζοντάς τους άσχημα. :p . Είναι ότι το αισθάνομαι τόσο έντονα μέσα μου αυτό, που μου βγαίνει αυθόρμητα. Εξειδεικευμένοι ηλίθιοι είναι αυτοί που διατηρούν την αντίληψη: Είμαι της θετικής εγώ, τι τα θέλω τα αρχαία, ή αντίστοιχα, είμαι της θεωρητικής εγώ, τι τα θέλω τα μαθηματικά, σε τι θα μου χρησιμεύσουν; Αυτό για μαθητές. Το αντίστοιχο για τους ενήλικες είναι: Γιατί αυτή η εφημερίδα αντί να γράψει δύο σελίδες περισσότερες για πολιτική ή αθλητισμό, τις σπαταλάει για τις τέχνες και την κριτική βιβλίων; Αυτοί οι άνθρωποι είναι πνευματικά μικροί, χωρίς δυνατότητα εξέλιξης. Όλη τους τη ζωή γυρίζουν γύρω από τα ίδια και τα ίδια θέματα/ασχολίες χωρίς να ολοκληρώνονται ως προσωπικότητες. Αυτοί λοιπόν οι άνθρωποι είναι ακατάλληλοι, όχι μόνο για τις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά θα έλεγα και για την κοινωνική πρόοδο. Γιατί καθώς ζούμε σε κοινωνίες οργανωμένες, παρουσιάζονται καθημερινά σύνθετα προβλήματα που για να αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο και βέλτιστο δυνατό τρόπο, πρέπει να κάνουμε σωστή χρήση της λογικής και του συναισθήματος. Αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο όσο μπορεί να φαίνεται. Θα πω ακόμα ένα παράδειγμα. Εκφέρεται πολλές φορές η άποψη ανθρώπων της επιστήμης ότι δεν υπάρχει Θεός. Δεν θα πάρω θέση σε αυτό το ζήτημα σε αυτή τη δημοσίευση αλλά θα σχολιάσω το γεγονός αυτό. Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν ίχνος συναισθήματος πάνω τους. Τα πάντα είναι αριθμοί, φαινόμενα, εξισώσεις..Ότι δεν μπορεί να εξηγηθεί λογικά, δεν υφίσταται. «Αισθάνομαι αποτετραγωνισμένος» σήμερα, λέει ένας μαθηματικός εννοώντας πως δεν έχει καλή διάθεση…χαχα..  Αντίστοιχα άνθρωποι θεωρητικοί πολλές φορές δεν έχουν ίχνος λογικής πάνω τους. Τα πάντα κρίνονται από το συναίσθημα. Αναλύουν τόσο πολύ, προσεγγίζουν τα θέματα από όλο και περισσότερες σκοπιές και ποτέ δεν εστιάζουν στην ουσία του πράγματος.

Αν θέλουμε να λεγόμαστε παραγωγικοί πολίτες πρέπει να κρατάμε μια μεσαία στάση. Φυσικά και θα είμαστε καλοί στο επάγγελμά μας, αλλά θα γνωρίζουμε και τι άλλο υπάρχει. Δεν θα είμαστε απόλυτοι δηλαδή. Ο κάθε άνθρωπος αν θελήσει, τα πάντα μπορεί να πετύχει. Αυτό κατάλαβα πως ζητούσαν να συναντήσουν οι εξεταστές. Υπεύθυνουν, πολύπλευρους και εύστροφους πολίτες για να τους δώσουν αξιόλογες θέσεις Δημοσίου. Είμαι πραγματικά εντυπωσιασμένος. Τέτοιου είδους εξετάσεις, χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Αν και καθυστερημένα, έφτασε στην Ελλάδα. Άγιο είναι αυτό. Μακάρι να χρησιμοποιηθεί αυτή η φιλοσοφία και σε άλλου είδους εξετάσεις όπως είναι οι πανελλήνιες, λέω εγώ τώρα……Πρέπει επιτέλους να ξεχωρίσει ο άβουλος παπαγάλος από τον υπεύθυνο πολίτη.

Για να κατεβάστε τα θέματα πατήστε ΕΔΩ

Για να κατεβάσετε τις λύσεις τους πατήστε ΕΔΩ

Σας συμβουλεύω να καθίσετε να τα λύσετε ανεξαρτήτως ηλικίας και επαγγέλματος και αν έχετε πάρει κάτω από 40% πρέπει να ταρακουνηθείτε και να διευρύνετε λίγο (ή πολύ) τους ορίζοντές σας.

  1. sevial
    4 Δεκεμβρίου, 2008 στο 12:16 πμ

    Η αλήθεια είναι ότι τα περασμένα χρόνια οι εξετάσεις δεν ήταν έτσι κ με την φετινή αλλαγή όντως βελτιώθηκαν…
    Κάποτε (πολύ πολύ παλιά) επιστήμονες καλούνταν πνευματικοί άνθρωποι με πολύπλευρες γνώσεις.Σήμερα κάθε «πτυχιούχος» αυτοαποκαλείται επιστήμονας και δεν φτάνει που οι γνωστικοί του ορίζοντες φτάνουν μόνο ως εκεί που τελειώνει η επιστήμη του αλλά πλέον οι περισσότεροι δεν κατέχουν ούτε τις βασικες γνώσεις του αντικειμένου τους.Και για να γίνω πιο συγκεκριμένη: Πόσο οδυνηρό είναι μελλοντικοί καθηγητές, που έχουν ένα από τα σημαντικότερα επαγγέλματα : την μόρφωση κ την προώθηση της παιδείας στις νέες γενιές,να μην γνωρίζουν στοιχειώδη πράγματα και να παραπονιούνται για το υψηλό επίπεδο των εξετάσεων.
    Και εκτός από αυτό έχουν κ το θράσσος να κατηγορούν τους μαθητές για τις λεγόμενες «ανεπαρκείς» γνώσεις τους…
    Αν είναι δυνατόν…

  2. 4 Δεκεμβρίου, 2008 στο 3:50 μμ

    Έχεις απόλυτο δίκιο. Μακάρι το επόμενο βήμα να είναι να ενσωματωθεί μια τέτοια δοκιμασία και σε άλλες εξετάσεις(βλέπε πανελλήνιες) για να σταματήσουν οι πίθηκοι να παίρνουν θέσεις και να μην τελειώνουν ποτέ αν είναι πανεπιστήμιο, ή να μην είναι παραγωγικοί αν είναι οποιοσδήποτε άλλος τομέας..

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε